20 تکنیک موثر مربیگری
20 تکنیک موثر مربیگری
تعداد زیادی مربی وجود دارد، اما همه نمی توانند فردیت خود را اثبات کنند و یک کسب و کار مربیگری 6 رقمی ایجاد کنند.
این به این دلیل است که همه افرادی که تلاش می کنند این کار را به طور موثر انجام نمی دهند. آنها موثرترین تکنیک های مربیگری را که می تواند به موفقیت آنها کمک کند نمی دانند
کوچینگ مؤثر فقط پرسیدن سؤالات درست نیست، بلکه چیزی فراتر از آن است. به معنای هدایت مربی در طول فرآیند برای ایجاد تغییر بسیار مورد نیاز است.
مربیان موثر به مربیان خود کمک می کنند تا به پتانسیل کامل خود برسند، بر موانع غلبه کنند و موفقیت را جشن بگیرند. این تکنیک ها به شما کمک می کند تا عمیقاً در ذهن مربی خود کاوش کنید و به درستی به مشکل رسیدگی کنید.
قبل از مطالعه بیشتر، باید توجه داشته باشید که یک مربی خوب بودن مساوی با توانایی راه اندازی یا اداره یک تجارت کوچینگ نیست. کمتر از 24 درصد از مربیان قادر به امرار معاش و تمرکز بر روی مربیگری تمام وقت هستند.
فقط یک کسب و کار مربیگری (نه فقط مربیگری) به شما آزادی می دهد که از هر کجا مربیگری کنید، اغلب سفر کنید، راحت زندگی کنید، زندگی های بسیاری را لمس کنید، و برای آن پاداش بگیرید و به رسمیت شناخته شوید.
این تمایز برای شما مهم ترین است که بتوانید به عنوان یک مربی وجود داشته باشید و از طریق کوچینگ به اهداف زندگی خود برسید.
تکنیک های ساده و موثر کوچینگ (شما باید دنبال کنید)
5 دقیقه ورود به جلسه قبل از جلسه
حتی اگر یک جلسه فوق العاده تهیه کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که مورد استقبال مشتری قرار گیرد.
به همین دلیل ترجیح می دهم قبل از جلسه 5 دقیقه “چک این” انجام دهم. این مزیت های بسیار زیادی دارد.
اول از همه، متوجه شوید که مربی شما با چه مشکلی مواجه است. این به شما کمک می کند بینش عمیق تری به دست آورید و راه حلی متناسب با نیازهای مشتری پیشنهاد دهید.
دوم، به مربی کمک می کند تا از نظر ذهنی برای جلسه آینده آماده شود و آماده سازی جلسه شما را فوق العاده فعال می کند. این به شما و مشتری شما اجازه می دهد تا عملکرد و موفقیت جلسه قبل را تجزیه و تحلیل کنید.
یکی از مواردی که باید در اولویت قرار دهید، انتخاب سوالات مربیگری مناسب است. از دیدگاه مشتری فکر کنید. نکات کلیدی را در طول جلسه یادداشت کنید. از آنها برای تهیه مجموعه مناسب از سوالات شخصی برای جلسه بعدی استفاده کنید.
به این ترتیب مشتریان ارزش جلسات شما را خواهند دید. آنها متوجه خواهند شد که شما به سرعت در مشکلات آنها عمیق می شوید و تمام تلاش خود را برای حل آنها انجام می دهید. هنگامی که آن پیوند را با مشتریان خود ایجاد کردید، می توانید شروع کنید!
SMART – یکی از موثرترین تکنیک های مربیگری
SMART مخفف:
S خاص
M قابل اندازه گیری
A قابل دسترسی
R مربوطه
Tمربوط به زمان
اهداف مبهم شما را به جایی نمی رساند. اهداف شما باید ساختار مشخصی داشته باشند. آنها باید دقیق و قابل تأیید باشند.
مثلا،
به دو مورد زیر توجه کنید.
مورد 1: من می خواهم به سرعت تجارت خود را توسعه دهم و درآمد بیشتری کسب کنم.
مورد دوم: من می خواهم تا پایان این ماه 5 مشتری جدید داشته باشم. من این کار را از طریق ارجاع، شبکه های اجتماعی و ایجاد محتوای آموزشی انجام می دهم.
خوب، مورد 1 سناریوی بسیار گسترده ای را منعکس می کند. همانطور که مورد 2 نشان می دهد، آنها باید جزئیات بیشتری داشته باشند و عمل محور باشند.
ابتدا مشخص کنید که به چه هدفی می خواهید برسید و سپس آن را SMART کنید. این کار چرخ دنده های موتور رشد شما را روغن کاری می کند.
قطعات طلا بعد از هر جلسه
می گویند: اولین برداشت، آخرین برداشت است. بله، درست است، اما “آخرین تاثیر” به نظر من بسیار قوی تر است.
شما باید تاثیری فراموش نشدنی بر روی مشتری ما بگذارید. چگونه متوجه می شوید که جلسه برای مشتری شما معنادار بوده است؟ اینجاست که نقش تکه های طلا مطرح می شود!
پس از هر جلسه، مشتریان خود را تشویق کنید تا “تکه های طلا” خود را با شما به اشتراک بگذارند. شما می توانید این کار را با پرسیدن یک سوال ساده مانند “موارد کلیدی شما از این جلسه چه بود؟”
این به مشتریان شما تصویر واضحی از میزان ارزش (ROI) که از جلسه شما به دست آورده اند، می دهد. اگر این مورد می تواند بین شما و مشتری شما به اشتراک گذاشته شود، می توانید آن را جمع بندی کرده و برای افزایش سرعت خود از آن استفاده کنید.
با ترکیب یک پرسشنامه در ابتدا و قطعات طلا در پایان،یک جلسه موفق یک موفقیت مطمئن است.
سوالات باز بپرسید.
اگر از مشتریان خود سوالات خاص و کلی بپرسید، نمی توانید به اصل مشکل بپردازید. با این رویکرد، مشتریان قادر به بیان احساسات واقعی خود نیستند.
ابتدا باید روانشناسی را درک کنید. این فقط در صورتی امکان پذیر است که سوالات باز بپرسید.
چندین راه برای انجامش هست.
سوالات دایره ای
هدف سوالات دایره ای یادگیری رویکرد عزیزان مشتری است و نه خود او.
مثال: “اگر سر بچه هایتان فریاد بزنید، شریک زندگیتان چه احساسی خواهد داشت؟”
این نوع سوالات به مشتری کمک می کند زاویه متفاوتی را ببیند و دیدگاه را تغییر دهد.
سوالات فرضی
یکی دیگر از موارد موجود در لیست برای کمک به مشتریان شما برای ابراز دلسوزی. چنین سوالاتی آینده نگر هستند و به مشتری شما این فرصت را می دهند که خلاقیت را در یافتن راه حل ها و ایده یابی تحریک کند.
مثال: “اگر مهمترین منابعی را که در حال حاضر کمبود دارید بدست آورید، چه می شود؟”
سوالات معجزه آسا
مورد علاقه من! آنها به مربی کمک می کنند تا ببیند راه حل عالی چگونه خواهد بود. این نوع سوالات به کشف انگیزه های جدید و تشویق تفکر مثبت کمک می کند.
مثال: “اگر فردا از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که به هدف خود رسیده اید، روز شما چگونه خواهد بود؟”
سوالات متناقض
همانطور که از نام آن پیداست، این سوالات با وضعیت فعلی مشتری در تضاد هستند. آنها با بدتر کردن مشکل مشتری را غافلگیر می کنند. به نوعی به مشتری هم می فهمند که وضعیت می تواند بدتر باشد که خوشبختانه در حال حاضر اینطور نیست.
از قدرت نوشتن استفاده کنید
من شخصاً به نوشتن اهدافم روی کاغذ معتاد هستم. نوشتن اهداف نه تنها برای شما مفید است، بلکه به مشتری شما نیز کمک می کند.
به خصوص زمانی که ضبط می شود و با هر دوی شما به اشتراک گذاشته می شود، به مشتری کمک می کند تا پیشرفت را تجزیه و تحلیل کند و احساسات خود را به اشتراک بگذارد. Milestone قابل مشاهده می شود و دیالوگ های عمیق تری آغاز می شود.
نوشتن یکی از موثرترین تکنیک های کوچینگ برای کمک به مشتری شما برای دستیابی به نتایج پایدار است.
حضور کامل و متمرکز داشته باشید
این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما برای ایجاد اعتماد و ارتباط قوی با مشتری بسیار مهم است. قبل از هر جلسه استراحت کنید و نفس عمیق بکشید.
پس از شروع جلسه، به مشتری خود توجه بینظیر خود را معطوف کنید. تمام عوامل حواس پرتی را از بین ببرید. بدون موبایل! همه چیز را کنار بگذارید. این به مشتری شما کمک می کند تا بفهمد که شما واقعاً به آنها اهمیت می دهید و علاقه مند به حل مشکل آنها هستید.
پیگیری
پیشرفت، چالش ها و موفقیت مشتری را از طریق پیگیری مداوم پیگیری کنید.
این را می توان از طریق یک پرسشنامه ساده، بازخورد مداوم بین جلسات، ایمیل ها و غیره انجام داد. این می تواند یک روش بسیار کارآمد برای نظارت بر اثربخشی مربیگری شما باشد. این یک سیگنال به مشتریان شما می فرستد که شما به پیشرفت آنها اهمیت می دهید و آنها در ساعت نیاز خود تنها نیستند.
نکته کلیدی دیگر این است که می توانید از اطلاعات ارزشمندی که جمع آوری می کنید (از طریق بازخورد/پرسشنامه) برای آماده سازی مراحل بعدی خود استفاده کنید. همچنین به مسئول نگه داشتن مشتریان کمک می کند. به این ترتیب، مشتریان شما بهتر می توانند تجزیه و تحلیل کنند که آنچه “گفته” شده است، واقعا “انجام شده است”.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
سلف کوچینگ و راهکارهای موثر برای دستیابی به موفقیت
استراتژی کوچینگ برای بهبود کسب و کارهای کوچک: راهکارهای عملی برای رشد و پیشرفت
معرفی 27 شاخه مختلف کوچینگ
تغییر پرسپکتیو: راهی برای بهبود روابط و رسیدن به موفقیت در زندگی
7 اصل بنیادین کوچینگ
کوچینگ گروهی چیست؟
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام خوبی حال دلت چطوره ممنون بابت این پست زیبات فقط میشه بیشتر در مورد آزمون ها برای بگی
بهتون پیشنهاد میکنم برای دریافت اطلاعات کاملتری از آزمونها و شرایط برگزاری هر آزمون به این صفحه سر بزنید http://www.alfacoach.ir/talent