10 سوالی که باید از خود بپرسید تا برای خودسازی آماده شوید!
فهرست مطالب
10 سوالی که باید از خود بپرسید تا برای خودسازی آماده شوید!
خودسازی به خصوص به عنوان یک کوچ زندگی، فوق العاده مهم است. همه ما این را می دانیم. اما چیزهایی وجود دارد که باید بدانید – سوالاتی که باید از خود بپرسید – قبل از شروع.
اگر ندانید الان کجا هستید و کجا می خواهید باشید، نمی توانید امیدوار باشید که به آن نوع خودسازی که آرزویش را دارید برسید. در غیر این صورت بدون برنامه به سمت ناشناخته ها کار می کنید.
شما می توانید به راحتی گرفتار شک به خود یا عدم اعتماد به نفس شوید یا کلمه “غیرممکن” را در دهان خود بگذارید.
در عوض، با پرسیدن چند سوال بسیار مهم، خود را برای بهبود و رشد خود آماده کنید.
در اینجا 10 سوال وجود دارد که باید قبل از شروع سفر خودسازی از خود بپرسید.
واقعاً چه می خواهم؟
سوال همه زمان ها! کارهای زیادی وجود دارد که می خواهید در زندگی خود انجام دهید و زمان کمی برای انجام آنها دارید. اگر ندانید چه می خواهید، نمی توانید عملا رشد کنید.
آیا واقعا باید تغییر کنم؟
آیا واقعاً می خواهید اینکه که اکنون چه کسی و چه چیزی هستید را تغییر دهید؟ یا فقط نمی توانید افکار خود را کنترل کنید و گیر کرده اید؟ تغییر طرز فکر، رفتار و شخصیتی که در زندگی دارید باید یک تصمیم آگاهانه باشد و نه واکنشی به شرایط یا افکاری که دوست ندارید.
جنبه مثبت همه اینها چیست؟
با این همه اتفاق در اطراف ما، به خصوص چیزهایی که دوست نداریم یا از آنها لذت نمی بریم، به نظر می رسد جایی برای نور در انتهای تونل وجود ندارد. اما اگر از منظر دیگری به مبارزات خود نگاه کنید – و از خود بپرسید که این مبارزات چه چیزی به شما میآموزد یا به شما پیشنهاد میدهد – میتواند نور زیادی را در زمینههایی که نیاز به رشد دارید روشن کند.
آیا از کاری که انجام می دهم راضی هستم؟
گاهی اوقات راحتی چیز خوبی است – باعث خوشحالی شما می شود – اما گاهی اوقات نیز دامی است که باید در آن گیر کرد. این به شما بستگی دارد که بفهمید کجا ایستاده اید. و دریابید که آیا نسخه راحتی شما به شما کمک می کند یا به شما آسیب می رساند.
آیا به اندازه کافی برای خودم کار انجام داده ام؟
آیا از چیزهایی که به دست آورده اید راضی هستید؟ آیا به اهداف خود رسیده اید یا کار دیگری وجود دارد که دوست دارید برای خود انجام دهید؟
آیا از جایی که امروز هستم خوشحالم؟
گاهی اوقات شادی پشت افکار ناهمسوی ما پنهان می شود. ممکن است از جایی که هستید خوشحال باشید، اما نمی توانید آن را احساس کنید، زیرا افکار و احساساتی هستند که کنترل آنها را ندارید. باید از خود بپرسید: آیا من خوشحالم؟ آیا ناراحتی من ناشی از افکار و احساسات نادرست است؟
چقدر می توانستم داشته باشم؟
غیرمعمول نیست که در مورد آنچه ممکن است، رویاپردازی کنید – تقریباً طبیعی است. اما رویاپردازی و خلق کردن، دو چیز متفاوت هستند، و چیزی که آنها را از هم جدا می کند، کاری است که فرد حاضر است برای تحقق رویا انجام دهد. چقدر می توانید داشته باشید و آیا حاضرید برای رسیدن به آن تلاش کنید؟
چه چیزی به من انگیزه می دهد؟
چه چیزی شما را هدایت می کند؟ انگیزه شما برای فعال شدن چیست؟ پاسخ برای هر کسی متفاوت است. برخی افراد با هدفی خاص، برخی دیگر با پول، و برخی دیگر با شکوفایی خود انگیزه می گیرند. اما چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟
واقعاً چه چیزی مرا به هدف سوق می دهد؟
و واقعا چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟ شما می توانید تقریباً به هر چیزی که می خواهید تبدیل شوید، اما اگر خودتان و روش کارتان را درک نکنید – چه چیزی شما را خوشحال می کند و چه چیزی شما را غرق می کند – نمی توانید به آن برسید.
چه چیزی را می خواهم در زندگی خود تغییر دهم؟
پس از بررسی سوالات قبلی، وقت آن است که از خود بپرسید که در واقع چه چیزی را می خواهید تغییر دهید تا به هدف خود برسید. پاسخ به این سوال به شما کمک می کند تا مشخص کنید روی چه چیزی باید کار کنید، کجا باید رشد کنید و کجا باید پیشرفت کنید.
فهمیدن مشکلات مشتری های کوچینگ:
دانستن اینکه مشتریان کوچینگ شما با چه مشکلاتی روبرو هستند و چگونه آنها را حل کنید، دو نکته مهم است که اگر می خواهید خدمات کوچینگ خود را بازاریابی کنید، باید درک کنید.
نقاط کلیدی مشکلات دلیلی است که مردم شما را به عنوان مربی استخدام می کنند و نشان دادن اینکه شما این نکات دردناک را درک می کنید، اعتماد به نفس مورد نیاز برای برنامه ریزی و مشاوره را فراهم می کند.
راههای زیادی وجود دارد که میتوانید دریابید که درد مشتری شما چیست، اما ابتدا باید بفهمید که نقطه درد کجاست.
نقطه درد چیست؟
نقطه درد = یک مشکل مداوم یا تکرار شونده (مانند یک محصول یا خدمات) که اغلب باعث ناراحتی مشتریان می شود.
مریام وبستر
اساساً، نقاط درد، مشکلاتی هستند که مشتریان شما دارند. کسانی که مزاحم آنها می شوند که آنها را اذیت می کند، چیزهایی که آنها را در شب بیدار نگه میدارد، یا باعث میشود که با هر چیزی که با آن مواجه میشوند، برخورد، تردید یا اجتناب کنند.
آنها نتایج افکار، باورها و احساساتی هستند که مشتریان شما نمی دانند چگونه حل کنند. افکاری که نگه می دارند، احساساتی که به آنها نگاه می کنند، باورهایی که نمی توانند از آنها خلاص شوند. و نتایجی که ممکن است بخواهند یا نخواهند.
مشتریان شما می خواهند چیزی را در زندگی خود تغییر دهند و نقاط دردناک موانعی هستند که بر سر راه آنها قرار دارند.
نمونه هایی از نقاط درد
در اینجا برخی از مشکلات مشتریان آورده شده است:
آنها فکر نمی کنند که واجد شرایط هستند
آنها فکر نمی کنند می توانند نتیجه بگیرند
در جایگاه خود به خوبی سایر مربیان نیستند
مردم آنها را دوست نخواهند داشت
مردم موفقیت فعلی آنها را قضاوت خواهند کرد
شما هنوز هیچ مشتری پولی نداشته اید
سرم خیلی شلوغ است / نمی توانم ادامه دهم
به اندازه کافی مولد نیست
متخصص نیست
مردم بهای خود را نمی پردازند
نمی تواند موقعیت های دشوار را اداره کند
آنها نمی خواهند مشتریان خود را ناراحت کنند
شما کسی را به سمت اشتباه هدایت خواهید کرد
همه این پیشنهاد را رد خواهند کرد
شما به اندازه کافی متعهد نیستید که آن را عملی کنید
آنها به همه چیز نگاه نمی کنند
منجمد در بی عملی
آنها نمی دانند چگونه به _____ برسند.
من هرگز یک کسب و کار راه اندازی نکرده ام
همه چیز خراب خواهد شد و شکست خواهد خورد
همانطور که می بینید، لیست گسترده است و برخی از آنها تغییراتی در یک موضوع کلی هستند. اما مشتریان شما فکر می کنند که آنها مسائل جداگانه ای هستند و این وظیفه شماست که هر یک را شناسایی کنید.
چگونه نقاط درد مشتریان کوچینگ خود را دریابید؟
گاهی اوقات نقاط درد به راحتی قابل تشخیص است. اما گاهی اوقات آنها کمی ظریف تر هستند. و این وظیفه شماست که همه آنها را شناسایی کنید.
نقاط درد بزرگ را به راحتی می توان مشخص کرد. آنها برای مشتری و شما واضح هستند.
اما اغلب مشتریان شما حتی از وجود مشکلات ظریف آگاه نیستند. آنها حتی نمی دانند که وجود دارند.
این منطقی است، نه؟ ما به عنوان کوچ، افکار و باورهایی را میشناسیم که مشتریان ما از آنها بیخبر هستند، و منطقی است که آنها نیز همین کار را با مشکلات خود انجام دهند.
و اینجاست که فرصتی برای بازاریابی و فروش دوره کوچینگ خود به روشی واقعا قانع کننده دارید: با ارائه کمک به حل مشکلاتی که مشتریان شما حتی نمی دانند که دارند!
اما چگونه می توان متوجه شد که این مشکلات چیست؟
با بررسی نقاط دردی که در خود احساس کردید، شروع کنید. ما معمولاً چیزهایی را که میدانیم آموزش میدهیم، بنابراین هر چیزی را که در همان موقعیت با آن مشکل داشتید، یادداشت کنید.
به آنچه هر یک از مشتریان رایگان یا پولی شما تجربه کرده اند فکر کنید. مشتریان شما بهترین فرصت برای یافتن دقیق محل قرارگیری مغزشان هستند. مشکلاتی را که مشتریان گذشته و فعلی شما با آن دست و پنجه نرم کرده اند را یادداشت کنید.
یک تحقیق اجتماعی انجام دهید. رسانه های اجتماعی، مردم را بسیار در دسترس تر کرده اند و تمایل بیشتری برای صحبت در مورد مشکلاتشان دارند. به افرادی که ممکن است مشتری ایده آل شما باشند نزدیک شوید و از آنها بپرسید که در حال حاضر با چه مشکلی دست و پنجه نرم می کنند. در رسانه اجتماعی خود پست کنید و از مردم بخواهید که به شما پاسخ دهند و به شما بگویند که با چه موانعی روبرو هستند.
به گروههایی بروید که مشتریان ایدهآل شما در آنجا هستند و آنچه را که در مورد آنها صحبت میکنند بخوانید یا از آنها بخواهید مشکلات خود را به اشتراک بگذارند. فقط با برقراری ارتباط با افراد و پرسیدن اینکه چه خبر است، می توانید اطلاعات زیادی از آنها دریافت کنید.
طی چند مصاحبه از مردم بپرسید که آیا مایل به گپ زدن با شما هستند یا خیر و به شما بینشی در مورد دیگرانی که در موقعیت آنها هستند می دهند. تماس بگیرید و صحبت کنید.
مهمتر از همه، شما باید تحقیقات خود را انجام دهید. شما نمی توانید تصور کنید که مشکلات مشتریان خود را می دانید، زیرا این معمولاً منجر به این واقعیت می شود که شما به هدف خود نمی رسید.
وقت بگذارید و دریابید که افرادی که می خواهید با آنها کار کنید چه ترس های ریشه ای دارند.
نقاط درد معدن طلا هستند!
بله، اگر نکات دردسر مشتریان خود را بدانید، می توانید پول بیشتری به دست آورید، اما تمام موضوع این نیست.
دانستن مشکلات خود، درک موانع و درک واقعی مشکلات به شما کمک می کند با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید، به مشتریان بالقوه اعتماد کنید و مشاوره های بیشتری را رزرو کنید. همچنین به شما کمک میکند خودتان و پیشنهادات مربیگری خود را بازاریابی کنید تا در مورد آن در رسانههای اجتماعی و سایر موارد مفید بازاریابی صحبت کنید.
ناگفته نماند که به شما کمک می کند معاملات بهتری ایجاد کنید.
امیدواریم شما را در مورد اهمیت نقاط درد متقاعد کرده باشیم. و امیدوارم اکنون آماده باشید که دفترچه یادداشت مورد علاقه خود را بیرون بیاورید و شروع به طوفان فکری/یادداشت برداری کنید. زیرا زمان آن رسیده که به کار خود برسیم.
برای مطالعه مقاله های دیگر به مجله آلفاکوچ مراجعه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید